LET OP! ALLE LESSEN ZIJN OP DIT MOMENT VOL

VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN


Maandag

Donderdag


Maandag                                                                        Yin Yogales 18:30 - 19:45                      Ashtanga Vinyasa Flow  20:00 - 21:15

Donderdag                                                             Yin Yogales 18:30 - 19:45                              Slow Flow Vinyasa 20:00 - 21:15


 

* Extra Yin yogalessen op zondagochtend van 10.00 tot 11.15 uur;

6 september en 20 september
4 oktober en 18 oktober
1 november / 15 november en 29 november.

Meld je tijdig aan.

 


Ashtanga / Vinyasa Yoga

Intensieve versterkend en Opwekkend

De Vinyasa yoga wordt ook wel vergeleken met de het in het Westen bekende Power yoga. Hoewel er zeker verschillen zijn, lijken beide vormen op elkaar omdat ze beide hun basis vinden in het Ashtanga Vinyasa yoga systeem. Ook hier ligt de nadruk op het beoefenen van asana’s (houdingen), staat het oefenen zonder prestatie centraal en zoeken we de balans tussen inspanning en ontspanning. Deze vorm van yoga kenmerkt zich door een sterke verbondenheid van de dynamische houdingen met de adem, welke leidend is in de beweging. Deze vloeiende combinatie van beweging en adem richt de aandacht naar binnen. De dynamische vorm van bewegen verhoogt tevens de hartslag, waardoor deze vorm ook nog eens goed is voor je cardio-vasculaire systeem en dus voor je conditie. 

Houdingen worden verbonden met zonnegroeten en volgen elkaar in een iets hoger tempo op. De Vinyasa yoga wordt ook wel vergeleken met de het in het Westen bekende Power yoga. Hoewel er zeker verschillen zijn, lijken beide vormen op elkaar omdat ze beide hun basis vinden in het Ashtanga Vinyasa yoga systeem. 

Ook deze les is geschikt voor iedereen die van hart werken houd, voor zowel mannen als vrouwen. Voor houdingen worden verschillende varianten aangeboden, zodat de les ook geschikt is voor mensen met minder ervaring. 

Ik werk meestal vanuit de ervaring met de Ashtanga of Iyengar yoga. Tijdens de Vinyasa flow wordt daarom ook regelmatig aandacht besteed aan correcte uitlijning. Hierdoor kunnen blessures worden voorkomen. In deze les wordt ook regelmatig aandacht besteedt aan pranayama (ademoefeningen). Aan het einde van de les doen we een altijd een eindontspanning of een korte meditatie.
Slow Flow Vinyasa Yoga

Versterkend en Opwekkend

De Vinyasa yoga wordt ook wel vergeleken met de het in het Westen bekende Power yoga. Hoewel er zeker verschillen zijn, lijken beide vormen op elkaar omdat ze beide hun basis vinden in het Ashtanga Vinyasa yoga systeem. Ook hier ligt de nadruk op het beoefenen van asana’s (houdingen), staat het oefenen zonder prestatie centraal en zoeken we de balans tussen inspanning en ontspanning. Deze vorm van yoga kenmerkt zich door een sterke verbondenheid van de dynamische houdingen met de adem, welke leidend is in de beweging. Deze vloeiende combinatie van beweging en adem richt de aandacht naar binnen. De dynamische vorm van bewegen verhoogt tevens de hartslag, waardoor deze vorm ook nog eens goed is voor je cardio-vasculaire systeem en dus voor je conditie. 

Houdingen worden verbonden met zonnegroeten en volgen elkaar in een iets hoger tempo op. De Vinyasa yoga wordt ook wel vergeleken met de het in het Westen bekende Power yoga. Hoewel er zeker verschillen zijn, lijken beide vormen op elkaar omdat ze beide hun basis vinden in het Ashtanga Vinyasa yoga systeem. 

Ook deze les is geschikt voor iedereen, voor zowel mannen als vrouwen. Voor houdingen worden verschillende varianten aangeboden, zodat de les ook geschikt is voor mensen met minder ervaring. 

Ik werk meestal vanuit de ervaring met de Ashtanga of Iyengar yoga. Tijdens de Vinyasa flow wordt daarom ook regelmatig aandacht besteed aan correcte uitlijning. Hierdoor kunnen blessures worden voorkomen. In deze les wordt ook regelmatig aandacht besteedt aan pranayama (ademoefeningen). Aan het einde van de les doen we een altijd een eindontspanning of een korte meditatie.
Yin Yoga

Kalm en Rustgevend

Yin Yoga is een rustige vorm van yoga. Deze yoga vorm stimuleert je bindweefsel, ligamenten en kraakbeen, belangrijk om je maximale fysieke bewegingsvrijheid te behouden. Dit is lastiger te bereiken met de meer actieve yogastijlen die de spieren versterken en verlengen. 

Bij yin yoga houdt je een bepaalde houding erg lang (variërend van 3-10 minuten) aan waardoor je echt een diepe stretch ervaart. Het doel is om in de houding je ontspanning te vinden en je weerstand los te laten. 

Yin yoga geeft je de tijd om elk aspect van je lichaam te voelen. In het moment zijn, in je lichaam, in de ruimte en in je gevoel. Het effect van yin houdingen is een soepeler, energetisch stabiel en sterker lichaam. Het biedt een perfecte aanvulling bij de andere yogastijlen, het stimuleert meridianen en organen en bereidt de geest voor op meditatie.